osłona silnika

Osłona silnika to element, o którego istnieniu użytkownik przekonuje się dopiero w trakcie jej uszkodzenia. Czy faktycznie jest ona przydatna? Czy fabryczna jest wystarczająca dobra, czy może lepiej zaopatrzyć się w lepszą i stabilniejszą wersję? 

Samochody są obecnie w większości przypadków standardowo wyposażone w plastikowe osłony silnika. Zasadniczą rolą osłony jest ochrona jednostki napędowej przed mechanicznymi uszkodzeniami, które mogą powstać na skutek uderzenia kamienia czy zawadzenia pojazdem o wystający na drodze przedmiot. Ograniczają one także negatywny wpływ wody i środków chemicznych na trwałość elementów osprzętu silnika. Do zalet można także zaliczyć dość istotny wpływ osłon na poprawny przepływ powietrza pod autem.

Plastikowa osłona silnika

Jest to najtańsze rozwiązanie. Zakup plastikowej osłony to wydatek rzędy 40-200 złotych. Funkcjonalność takiej osłony może okazać się jednak dla wielu kierowców niewystarczająca, czego doskonałym przykładem jest nierzadki widok auta ciągnącego resztki zniszczonej osłony.

Stalowe osłony silnika i skrzyni biegów

Jeśli użytkownikowi zależy na solidnym zabezpieczeniu silnika to powinien zdecydować się na zakup i montaż stalowej osłony jednostki napędowej. Osłony tego typu są produkowane pod konkretny model pojazdu i posiadają odpowiednie otwory, które służą do prawidłowego ich montażu w samochodzie. Bardzo częstym rozwiązaniem okazuje się łączenie takiej osłony z osłoną skrzyni biegów – przede wszystkim z uwagi na kosztowne elementy tego układu.

Czy warto?

Oczywiście, że tak. Odpowiednio dobrana osłona silnika i skrzyni może okazać się niezwykle przydatna w okresie zimowym. Polskie drogi są bardzo często wyłożone zalegającymi bryłami twardego lodu. Taka bryła lodu może poważnie uszkodzić silnik i podzespołu znajdujące się w okolicach jednostki napędowej samochodu.

Dodał: , w Artykuły. Dnia 29 maja 2015