Poduszka skrzyni biegów to element ważny, lecz często niedoceniany przez polskich kierowców. Tymczasem awarie czy usterki tego podzespołu mogą sprawić nam wiele problemów. Zapraszamy do lektury artykułu o poduszkach manualnej skrzyni biegów.
Poduszka skrzyni biegów wygląda z zewnątrz podobnie do poduszki silnika. Składa się ona z elementów gumowo-metalowych i jej głównym zadaniem jest amortyzacja wibracji z silnika. Dzięki temu, praca skrzyni biegów jest usprawniona a jednocześnie jej poszczególne elementy nie są narażone na przedwczesne zużycie.
Poduszki skrzyni biegów zużywają się wraz z eksploatacją samochodu, i można powiedzieć, że jest to proces naturalny. Co ile należy zmieniać poduszki skrzyni biegów? Ciężko powiedzieć, raczej brak jest „oficjalnych” danych na ten temat. Z tego też powodu zalecamy regularną kontrolę poduszki manualnej skrzyni biegów i kiedy zobaczymy, że jej stan jest kiepski – jej wymianę.
Jakie są natomiast objawy zepsutej bądź zużytej poduszki skrzyni biegów? Najczęściej są to wibracje czy też „telepanie” z okolic silnika i skrzyni biegów przy ruszaniu z pierwszego czy wstecznego biegu, niekiedy nasilające się przy pokonywaniu nierówności. Generalnie wszelkie stuki z okolic przodu auta powinny nas zaalarmować, choć zdarza się, że poduszka skrzyni biegów jest mocno zużyta, a kierowca większych objawów nie zaobserwuje
Koszt poduszki manualnej skrzyni biegów zaczyna się od około stu złotych, w zależności od popularności danego modelu potrafi on kosztować do kilkuset złotych. Dotyczy to zamienników, dostępnych powszechnie w sklepach motoryzacyjnych. Cena w ASO będzie oczywiście odpowiednio wyższa, my osobiście polecamy więc zamienniki znanych, renomowanych producentów, takich jak Lemforder, Corteco, Meyle, Febi Bilstein, Ruville czy BOGE.
Brak komentarzy.