Sześciostopniowa skrzynia biegów TCT została zastosowana po raz pierwszy w Alfie Romeo, modelu MiTo. Jest ona rodzajem dwusprzęgłowej (sprzęgła suche) skrzyni biegów zautomatyzowanej, której możliwości są w stanie załączać następny bieg, gdy poprzedni jest jeszcze zazębiony.
Skrzynia TCT zapewnia ciągły dopływ momentu obrotowego na koła samochodu, bez konieczności występowania przerw spowodowanych zmianą przełożeń.
Zakresy pracy przekładni TCT jest stosunkowo obszerny. Selektor skrzyni biegów Alfa TCT wyróżnia w swojej konstrukcji cztery pozycje:
-parking (P);
-wsteczny (R);
-luz (N)
-jazda do przodu (D).
Zastosowany przycisk TIP umożliwia przełączenie się na manualną, sekwencyjną zmianę biegów. Zmiana biegów w trybie manualnym TIP, będzie przebiegać z wykorzystaniem przesunięcia selektora w górę lub w dół albo. Wszystko będzie sterowane za pomocą przycisków sterowania przy kierownicy samochodu Alfa Romeo. Współpracując z systemem Alfa D.N.A. w trybach Dynamic, Natural i All Weather, przekładnia biegów TCT umożliwi kierowcy bardzo prostą personalizacje stylu prowadzenia samochodu.
Do głównych zalet systemu przekładni Alfa TCT uwzględnić należy znacznie większą zwinność i komfort prowadzenia samochodem, nieprzerwany dopływ momentu obrotowego na koła oraz około 10-procentowy spadek zużycia paliwa w porównaniu z klasyczną skrzynią automatyczną.
Brak komentarzy.