Nissan jest obecnie liderem w dziedzinie konstruowania i stosowania przekładni bezstopniowych CVT w swoich samochodach. Skrót nazwy CVT pochodzi od Continuously Variable Transmission. Idąc na przód ciągle udoskonalających się elementów samochodowych, Nissan wraz z JATCO Ltd. opracowali przekładnie XTRONIC. Przekładnia ta charakteryzowała się innowacyjną konstrukcją, która stanowi połączenie tradycji w postaci kół pasowych, wraz z pomocniczą skrzynią biegów z powiększonym zakresem przełożenia.
Przekładnia CVT XTRONIC charakteryzuje się najwyższym na świecie współczynnikiem prezłożenia, co owocuję jej lepszą zrywnością i przyspieszeniem. Posiada ona o 20% większe przełożenie w stosunku do standardowych przekładni z 6.0:1 do 7.3:1. Wartość ta należy do największych na świecie w pojazdach seryjnych. Kompaktowe wymiary skrzyni CVT XTRONIC, przyczyniają się do zmniejszenia masy całego pojazdu nawet o 13 procent, w porównaniu z tradycyjnymi skrzyniami CVT, tej samej klasy.
Największym plusem skrzyni Nissana, jest wyjątkowa elastyczność oraz niski poziom eksploatacji. Wyposażona w adaptacyjny układ sterowania (ASC – Adaptive Shift Control), poprawia osiągi samochodu, dostosowując przełożenia optymalnie do prędkości pojazdu. Od teraz jazda pod górę, z góry czy ruszanie odbywają się w bardzo kulturalny sposób.
Według Nissana, skrzynie CVT mają duży potencjał jako technologia przyczyniająca się do obniżenia zużycia paliwa w pojazdach napędzanych silnikami spalinowym, co pozwala zaoszczędzić nieco w portfelu.
Brak komentarzy.